20140201

ŻAKARDOWA DYNIA



Dynia ocieplona wkładem silikonowym

Postanowiłam pokazac Wam krok po kroku jak wykonac taka dynię :-) Jest mi dużo łatwiej wykonywac takie przedmioty , ponieważ mam za sobą lata praktyki w konstruowaniu i szyciu w szkole krawieckiej oraz w projektowaniu ale ..... do rzeczy :)
Znalazłam w szafie zapomniane zasłony po babci , które idealnie nadają się do tego typu ozdób.
Chciałabym wykonac całą ,,rodzinę '' dyń ale na tą chwilę opracowałam dla Was dużą wersję :-)
Będzie ich kilka i na pewno będą rozrastały się różne warzywa w naszym domowym ogródku....

Opracowałam formę na dynię ze szczegółowymi wymiarami ale uwaga.... górna częśc może zostac wydłużona do 5 cm - będzie lepiej się owijało sznurek :)
Oto parametry :D

Wycinamy tak jak mamy ustawioną stopkę.
Potrzebujemy 6 takich części.



Następnie przeszywamy wzdłuż pamiętając o nacięciach ( inaczej będzie się źle układało ).




Mamy już przeszyte wszystkie części dyni i teraz przechodzimy do przygotowania sznurków.
Mogą byc różne , to od nas zależy , czego chcemy użyc do połączenia z tkaniną.




Bardzo ważne jest aby przygotowac odcinki dłuższe od elementów dyni i aby było ich tyle samo , czyli 6.
Wsuwamy je pod spód aby po wywinięciu na prawą stronę były na spodzie dyni.
Następnie (na lewej stronie ) przeszywamy.


Przewracając na prawą stronę uzyskujemy coś takiego i teraz dopiero zaczyna się zabawa ;D





Wypychamy , wypychamy ile chcemy ( użyłam wkładu silikonowego ) aż uzyskamy piękną formę przypominającą dynię :D
Teraz sznurki z dołu wiążemy u góry na każdej połówce ( nie na zszyciu elementów ) i dlatego napisałam o dodatkowych 5 cm , ponieważ wydaje mi się , że jest to bardziej wygodne dla wiązania ogonka :D



I teraz , na tym etapie wszystko zależy od Was :)
Ja użyłam kleju na gorąco ( uzależnienie ) i zostawiłam pusty fragment na ogonek ale jak Wy postąpicie ?
To tylko kwestia moich domysłów , w każdym razie w to puste miejsce wkleiłam drut owinięty wcześniej wstążką .....





To wszystko ale może i nie wszystko ?
W następnej wersji dodam koronki i postrzępione paski tkanin :)
Dynie dla każdego.......
A to dopiero początek :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

HEISHI I SPÓŁKA

20220108 Po krótkiej przerwie wracam do Was z nowymi pomysłami . Po raz kolejny życie mnie zaskoczyło ponieważ przygotowało mi kolejny scena...