20140803

POCZTÓWKI Z SAMOS

Samos , miejsce w którym zatrzymuje się czas a człowiek może nabrac sił , odzyskac spokój ducha i uśmiechnąc się do siebie......
Byłam bardzo ciekawa tego miejsca , ponieważ już od dawna chciałam się tam wybrac dla iście pocztówkowych pejzaży oraz mojego ulubionego wina o tej samej nazwie.
Wyspę bogatą w wodę i owoce otacza tak zróżnicowany krajobraz , że każdy znajdzie miejsce dla siebie.
Linia brzegowa to cała paleta barw , poszarpanych klifów i łagodnych zatoczek oraz wszystkie możliwe rodzaje plaż.
Od wybrzeża Turcji dzieli Samos niecałe 2 km i przy pięknej pogodzie widac jej zarysy.
My zatrzymaliśmy się w okolicach góry Kerkis ( 1433 m n.p.m.) co było przemyślaną decyzją ze względu na połączenie gór i morza co daje takie wrażenia , o których nie zapomina się nigdy.
To jedna z najbardziej zielonych wysp greckich.
Odwiedziliśmy ich już dwanaście z Samos licząc i każda z nich jest inna.
Nie da się powiedziec , która jest najpiękniejsza. Przynajmniej ja nie potrafię.
Samos wydała mi się podobna do Eubea bardziej niż do Korfu.
Jest bardziej dzika i zachowała wiele ze swojego sielskiego , wiejskiego charakteru nie skażonego turystyką tak jak to ma miejsce na innych wyspach.
Atrakcje Samos to właśnie w większości klasztory, piękna przyroda , tradycyjne wioski pełne kotów a mniej zabytków archeologicznych , po których już niewiele pozostało.
Herajon , jeden z najważniejszych sanktuariów na terenie Jonii z największą grecką świątynią jaka powstała ( około 55 x 108 m ).
Wyspa jak wierzono w starożytności była miejscem narodzin Hery , żony i siostry Zeusa.
To również ojczyzna matematyka i filozofa Pitagorasa , filozofa Epikura oraz astronoma Aristarcha.
Wiele mogłabym napisac o tym miejscu i zamierzam to uczynic ale po kolei.
Podzielę moją podróż na kilka części aby łatwiej było opowiadac.
Zapraszam do magicznego świata Samos :)
Częśc 1 - pocztówki z Samos , czyli Samos w pigułce

KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


KOKKARI


AGIA PARASKEVI


AMBELOS - OKOLICE


MOURTIA


MOURTIA


MOURTIA I KASONISSI W TLE


SAMOS-VATHY


SAMOS-VATHY


SAMOS-VATHY


SAMOS-VATHY


KAMPOS


AGIOS ISIDOROS


AGIOS ISIDOROS

AGIOS ISIDOROS


DRAKEI


DRAKEI

IREON- HERAJON


HERAJON


HERAJON


MONASTYR PANAGIA SPILIANI


MONASTYR PANAGIA SPILIANI


MONASTYR PANAGIA SPILIANI


POŁUDNIOWE WYBRZEŻE


POŁUDNIOWE WYBRZEŻE

WYSEPKA SAMIOPOULA


REJS NA PATMOS


Rodzynka pozostawiam na koniec , ponieważ jak to powiedział pewien mężczyzna do mnie -to  zdjęcie życia :D
Biorąc pod uwagę moje trzęsące się nogi - tak , spełniło się moje marzenie , zobaczyłam na wolności ścigające się z łodzią delfiny , co przez te wszystkie lata nigdy mi nie było dane :)
Do następnego razu , teraz znikam bo komputer dziwnie reaguje na temperaturę obecną :(
Pięknego dnia :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

HEISHI I SPÓŁKA

20220108 Po krótkiej przerwie wracam do Was z nowymi pomysłami . Po raz kolejny życie mnie zaskoczyło ponieważ przygotowało mi kolejny scena...